Obserwatorzy

sobota, 13 lipca 2013

Ciasto na niedzielę czyli kruche ciasto z malinami.

Gdyby ktoś Was zapytał, za co lubicie lato i jednym słowem musiałybyście odpowiedzieć na to pytanie, to jaka byłaby Wasza odpowiedź? 
Ja odpowiedziałabym, że lubię lato za OWOCE
I gdybym miała wskazać te jedne jedyne, które lubię najbardziej, to miałabym z tym ogromny problem. Bo ja lubię i truskawki, i poziomki, i czereśnie, i maliny, i borówki, i morele, i porzeczki, i agrest, i wiśnie, i ...

*** 
Jest sobota, jest lato i sezon owocowy w pełni, więc w moim domu nie może zabraknąć ciasta do niedzielnej kawy, koniecznie z owocami. Dzisiaj padło na kruche z malinami.




Składniki na kruche ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej 
  • 250 g masła lub margaryny, zimnego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek
Składniki na pianę:
  • 5 białek
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego (16 g)
  • 2 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego, bez cukru (2 x 40 g)
  • 1/2 szklanki oleju słonecznikowego
  • 500 g malin 
  • cukier puder do oprószenia
Ciasto robi się bardzo prosto. Masło kroję i zagniatam z pozostałymi składnikami. Dzielę na dwie części - jedną większą, drugą mniejszą i zamrażam. Dlatego zamrażam? Ano dlatego, że wtedy wychodzi niezwykle kruche. Ciasto przeważnie robię dzień wcześniej, ale jeśli zrobicie w tym samym dniu i na kilka godzin zostawicie w zamrażalniku (musi być naprawdę dobrze schłodzone), też wyjdzie niezwykle kruche. Ciasto piekę na w formie o wymiarach 33 x 20 cm.  Tę większą część ciasta trę na tarce, układam na blaszce, lekko ugniatam i piekę w temperaturze 190 C około 20 minut. Kiedy upieczone ciasto jest prawie chłodne, zaczynam ubijać białka na sztywno, następnie dodaję małymi porcjami cukier puder i cukier wanilinowy. Teraz czas na budynie, które też dodaję małymi porcjami i miksuję do całkowitego ich rozpuszczenia, na koniec dodaję olej, wlewam go cieniutką strużką.Na podpieczony zimny spód wlewam pianę, układam gęsto maliny otworkami do góry (nie żałujcie malin), na wierzch ścieram drugą część ciasta i piekę w 190 C około 30 minut. Ostudzone ciasto posypuję cukrem pudrem.





I tym słodkim akcentem życzę Wam udanej soboty i niedzieli:)


                                              

25 komentarzy:

  1. Ale kusisz...!!!! Uwielbiam maliny, bardzo!♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie miałam coś upiec,skorzystam więc z Twojego przepisu, maliny zastąpię poziomkami,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam to ciasto,tylko ostatnio coś piana mi opada:/
    Miłego łikendu

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto juz w piekarniku... z malinami oczywiscie!
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności!!! Na pewno je upiekę:))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie ciasta!!pyszności u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie nazywano je pleśniakiem ;), co na szczęście nie wpływa na smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmmniam:)
    U mnie leśny ciągnik (czekoladowy, z ciągnącą się jeszcze czekoladą).
    Maliny i jagody na wierzchu.
    Niech żyje lato!
    W następnym rozdaniu cukier waniliowy własny???:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry pomysł, muszę sobie załatwić maliny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wypróbować mam wiśnie to spróbuję je wykorzystać.Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  11. maliny...hmmm mniami, u mnie jeszcze nie ma na krzaczkach.
    Agrest, jejciu jak dawno go nie smakowałam. Ciacho super, robię takie z jabłkami, z malinami musi smakować wspaniale:))) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. O jejusiu...coś pysznego...widać, o smaku nawet nie myslę bo slinka cieknąć zacznie;)
    Szkoda że do wypieków mam dwie lewe ręce;-/
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ to wygląda!!!!!!!!!!! Zjadło by się... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A u Ciebie nowy, piękny banerek!!! I kusisz takimi smakołykami!. Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis na to ciasto dość dawno temu napotkałam na blogu MOJE WYPIEKI !!! Piekłam nieraz- jest b.smaczne. E.

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam maliny w każdej postaci!!! więc zapowiada się pysznie...
    pozdrawiam
    Aga :D

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja właśnie szukałam przepisu na piankę. Dobrze trafiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto jest faktycznie pyszne :) Zrobiłam też z borówkami i polecam.
    Pozdrawiam - D.

    OdpowiedzUsuń
  19. Też znam ten przepis z Moich wypieków. Lubię je piec.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale pyszności u Ciebie, mniam:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z chęcią zjadłbym taki placek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za odwiedziny u mnie, a ciasto wygląda bardzo apetycznie, aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. To jest genialne w smaku ciacho, wpadłam na przepis i też latem robiłam. Przepis poszedł dalej, bo znajomi zachwyceni. Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  24. ciasto wygląda obłędnie! Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...